FAQ’s. Preguntes freqüents

A continuació trobareu diverses preguntes i respostes que us poden ajudar a entendre millor el funcionament de la cursa. A mesura que els equips ens feu arribar noves preguntes, anirem publicant les respostes a les vostres inquietuds en aquest apartat.

Per tant, s’actualitzarà i ampliarà la informació periòdicament.

El dia 13 de març a les 19.00 h, es farà un webinar on s’explicarà detalladament el funcionament de tota la cursa i es resoldran dubtes. Els dies  previs us farem arribar l’enllaç. Si no hi podeu assistir, us enviarem l’enllaç de la gravació resultant.

També podeu consultar el briefing de la cursa de l’edició passada en format virtual, on es fa èmfasis en diversos aspectes que cal tenir en compte. Podeu consultar-lo al Canal de Youtube de l’UCM! Tot i que enguany hi ha alguna novetat (com ara que es pot fer caminant), la majoria d’aspectes seguiran vigents!

 

ABANS DE LA CURSA

A on es realitzarà la cursa? La nova edició la cursa es realitzarà a la comarca d’Osona, amb inici i final a Vic (volta circular).  Serà el dissabte 16 de març.

Quants circuits hi hauran? A l’edició d’enguany els participants podran escollir en quin dels 2 circuits volen córrer: 

Circuit curt: serà de 36 km (amb 400 m de desnivell). Els equips que triïn aquesta opció com a molt podran estar formats per 6 persones. En cas d’escollir aquest circuit, els participants poden escollir si volen participar a la categoria corrent o a la categoria caminant (novetat d’enguany!).

Circuit llarg: serà de 60 km (amb 1.450 m de desnivell). Els equips que trïin aquesta opció podran estar formats per un màxim de 12 persones. En aquest cas, els equips únicament poden fer el circuit corrent.

Com ha de ser els equips? Els equips han d’estar formats per un mínim de 2 persones i un màxim de 6 o 12 persones, segons el circuit que hagueu escollit, que s’aniran rellevant per cobrir els 36 o 60 km de la cursa. Cada equip farà la seva pròpia estratègia de relleus, entenent que sempre ha de tenir un mínim de 2 membres corrent/caminant i que només es poden fer els canvis a cada punt de control/avituallament (hi haurà punts de control/avituallament, cada 10 km aprox).

Per exemple pel circuit llarg, si sou un equip de 6 persones, i tenint en compte que sempre han de córrer un mínim de 2 persones, possiblement haureu de córrer mínim 2 trams cadascú (o algú haurà de fer més de 2 trams). Al ser el repartiment completament lliure, podeu fer múltiples combinacions. L’estratègia vindrà determinada, en part, pel nivell físic de cadascú. Una possible combinació podria ser:

  • Tram 1: corren el Corredor 1 (C1) i el C2
  • Tram 2: corren el C1 i el C2
  • Tram 3: corren el C3 i el C4
  • Tram 4: corren el C5 i el C6
  • Tram 5: corren el C1, el C3 i el C4
  • Tram 6: correu tots 6 corredors

La logística de l’equip per anar a cada punt de control a fer el relleu va a càrrec de cada grup. Es recomana utilitzar transports sostenibles per accedir-hi.

S’entregarà algun tipus de material a l’inici de la cursa? NO es donarà cap bossa «corporativa» als corredors. Únicament es donarà una bossa de “plogging” a cada corredor per a que puguin dipositar els residus que vagin recollint i uns guants per recollir els residus. Aquest material es donarà quan el corredor s’incorpori a la cursa (bé sigui al km 0 o en algun dels punts d’incorporació / avituallament).

Quan i on he de recollir el dorsal? El mateix dia de la cursa, a partir de 06:45 ja podreu recollir els dorsals. Alternativament també els podreu recollir al punt d’avituallament on us incorporeu. Per a la seva recollida es demanarà identificació (DNI, carnet de conduir, etc..). Amb l’entrega del dorsal NO es donaran agulles imperdibles per a la seva subjecció. Cadascú se les ha de portar de casa seva. El dorsal està fet amb un teixit de polièster reciclat i podreu escriure amb retolador el vostre nom i el nom de l’equip pel qual correu.

Poden córrer els menors d’edat? Sí, els menors d’edat poden córrer. Tot i que no s’especifica quina és l’edat mínima, sí que recomanem que tinguin un mínim de 14 anys. En cas que un menor participi a la cursa, el mateix dia de la cursa, en el moment en el que es recull el dorsal, cal entregar a la organització un certificat de responsabilitat de menors (imprès, omplert i signat). DESCARREGAR MODEL DE CERTIFICAT DE MENORS

Els corredors disposaran d’assegurança durant la cursa? Sí, la organització contractarà una assegurança temporal pel dia de la cursa per a cada corredor que al formulari d’inscripció de corredors hagi indicat que no disposa de cap assegurança esportiva.

 

DURANT LA CURSA

A quina hora comença la cursa? Tots els equips sortiran a les 07:30h davant del Teatre Atlàntida de Vic (esplanada d’herba), tant si realitzen el circuit curt com el circuit llarg. Us recomanem arribar una estona abans per poder recollir el geolocalitzador, el dorsal i entregar-vos els guants i bosses pel plogging. 

Com estarà senyalitzada la cursa?
Donat que es busca la màxima sostenibilitat ambiental de la cursa, aquesta NO estarà senyalitzada físicament. Per tant, per poder seguir correctament el recorregut és necessari que el seguiu amb dispositius GPS. A l’apartat Traçat i punts d’avituallament de la web hem publicat el traçat final per a que us el pogueu descarregar (arxius GPX). Al llarg de la cursa hi haurà la presència de voluntaris, que us podran orientar, però no cobriran tot el recorregut. En tot moment caldrà respectar les senyals de trànsit i les normes de circulació.

Si no disposo de cap dispositiu GPS, com puc seguir la cursa? A l’edició d’enguany comptem amb Wikiloc com a Official Mapping. D’aquesta manera, les persones participants que no disposeu de dispositius GPS per seguir el recorregut, teniu la opció de descarregar-vos l’aplicació Wikiloc i seguir el recorregut, ja que es pot seguir de forma gratuïta. Us recomanem que us descarregueu l’aplicació uns dies abans de la cursa per familiaritzar-vos amb el seu funcionament.

Com seran els avituallaments? Quin tipus de productes hi trobaré?
Als punts d’avituallament hi trobareu dispensadors d’aigua (garrafes) amb les que podreu reomplir les vostres ampolles/bidons. Fixeu-vos que únicament hi han 6 punts d’avituallament (circuit llarg). Per tant, caldrà que aneu ben equipats d’aigua al tram que feu.

IMPORTANT: des de l’organització NO facilitarem gots en cap punt. Demanem que cadascú es porti el seu got/bidó o utensili per poder beure.

En tots els avituallaments hi haurà: Fruita, fruits secs, truita de patates, olives, fuet, codony, gominoles, aigua, isotònic i cola. 

En el cas de l’avituallament de Vilanova de Sau (Avituallament 4 de la cursa llarga) i a l’arribada de Vic també hi haurà pasta i arròs. 

Com ho he de fer per córrer/caminar i anar recollint residus?
Cada corredor rebrà des de l’organització una bossa específica per dipositar els residus i uns guants. Podrà decidir si alternar la recollida amb la cursa, tot fent parades per recollir o recollir-los únicament en un tros determinat del tram. Al final de cada tram, heu de donar els residus que heu recollit als membres de l’organització presents. Es pesaran i es revisarà que es compleixi amb els requeriments previstos al reglament, per tenir-los en compte per la classificació final. Per a més informació sobre aquest punt, consulteu el reglament.  També us recomanem que consulteu el document “Consells de seguretat per recollir residus“. 

Què hem de fer si trobem un residu voluminós/perillós que no podem portar dins la nostra bossa de plogging? Si localitzeu un residu que no podeu transportar fins al següent punt d’avituallament que us trobareu corrent, us demanem que feu servir l’aplicació Litterati per localitzar-lo (descarregueu-vos l’aplicació dies previs a la cursa). Aquesta aplicació permet fotografiar el residu voluminós, geolocalitzar-lo i pujar-lo a l’app. Amb la finalitat de quantificar el nombre de residus localitzats durant l’UCM, a l’aplicació caldrà posar el codi UCM24, dins l’apartat “Challenges/reptes” (per a més informació consulteu el vídeo i el PDF informatiu sobre com introduir el codi de participació). Un cop finalitzada la cursa des de l’organització farem totes les gestions pertinents perquè tots els residus localitzats durant la cursa siguin recollits per les autoritats pertinents i els portin a la deixalleria. Podeu consultar més informació sobre l’objectiu d’aquesta aplicació a la notícia publicada a Xarxanet.org.

Puc fer els trams caminant? Únicament pots fer els trams caminant si el teu equip s’ha inscrit a la categoria CAMINAR del circuit curt. 

Què és el geolocalitzador d’equips? Quina utilitat tindrà? El geolocalitzador d’equips és un aparell petit que ubica en tot moment en un mapa la posició a la qual es troba. Aquesta posició pot ser consultada en una pàgina web de la qual us informarem dies previs de la cursa. Es donarà un geolocalitzador a cada equip, que tindrà la responsabilitat d’anar-lo portant en tot moment. Si es fa la cursa en modalitat relleus, els participants que finalitzin un tram hauran de donar el geolocalitzador als participants que iniciïn el nou tram.

Amb una companya farem només 1 tram intermedi (pactat amb el meu equip per cobrir el conjunt de trams de la cursa). A quina hora podem començar a córrer/caminar aquest tram? No podeu començar a córrer/caminar fins que no hagin arribat els participants del teu equip al teu punt d’inici d’aquest tram. Quan arribin al teu punt d’incorporació, et donaran el geolocalitzador perquè el porteu vosaltres i podreu començar a córrer/caminar.

Com podem calcular l’hora aproximada a la que hem de ser al punt d’incorporació per iniciar el relleu de l’equip? Podreu estimar l’hora aproximada a la qual iniciareu a córrer/caminar tot consultant els temps aproximats de pas que hem calculat des de l’organització. Els trobareu publicats a l’apartat “Traçat i punts d’avituallament”.  Són temps aproximats i el temps de pas de cada equip dependrà en bona part de la condició física dels seus integrants. El dia de la cursa us podrà ser de gran ajuda consultar la posició exacta del vostre equip en tot moment a través de l’enllaç web que us facilitarem (serà possible gràcies al geolocalitzador d’equips que portarà cada equip). Així sabreu si estan complint amb els temps de pas estimats.

Què és el tram de silenci? El tram de silenci és un tram del circuit llarg on demanem que els corredors facin silenci mentre hi passen. Es tracta d’un tram que passa per hàbitats d’interès comunitari prioritari i àrees d’interès faunístic definides en el Pla especial de protecció de l’Espai Natural Guilleries – Savassona. Aquesta zona té una especial importància per la nidificació d’alguns rapinyaires durant el període de gener a juliol i és molt important evitar qualsevol interferència que pogués interrompre el cicle natural de les espècies. Per aquest motiu és important fer especial atenció en mantenir el silenci i evitar la formació de grups nombrosos de persones en el pas per aquest tram.

 

AL FINAL DE LA CURSA

Un cop finalitzi la cursa, com puc tornar al meu punt d’inici?
L’organització NO retornarà els corredors al seu punt d’inici de la cursa, cada participant ha de planificar-se com ho farà.

Hi haurà servei de dutxes per als participants?

No, ja que donat el context de sequera l’Ajuntament de Vic només permet l’ús de dutxes en esdeveniments esportius competitius, i no és el cas de l’UCM (consultar més info).

Hi haurà classificació final? 

  • Premi a l’equip més ràpid
    • Circuit curt
    • Circuit llarg
  • Premi a l’equip més “pesat”: Premi a l’equip que hagi recollit més kg de residus.
    • Circuit curt corrent
    • Circuit curt caminant
    • Circuit llarg
  • Premi a l’equip més plogger: Al temps final amb el que ha completat el recorregut cada equip, s’aplicarà una bonificació de temps pel total de kg recollits*.
    • Circuit curt corrent: 1r classificat en pes bonificació d’1h / 2n 50 min / 3r 40 min / 4t 30 min / 20 min / 15 min / 12 min / 10 min / 7 min / 10è 5 min
    • Circuit llarg: 1r classificat en pes bonificació de 20 h / 2n 1h 40 min / 3r 1h 20 min / 4t 1h / 50 min / 40 min / 30 min / 20 min / 10 min / 10è 5 min
  • Premi a l’equip que hagi fet un donatiu més gran: Per aquest premi es descomptarà l’import mínim a donar. Per exemple, si l’equip A (circuit curt) fa un donatiu de 400 € i l’equip B (circuit llarg) fa un donatiu de 650 €, l’equip guanyador d’aquesta categoria serà l’equip A que ha donat 100 € addicionals (en canvi l’equip B ha donat 50 € addicionals).
  • Premi a l’equip que hagi recollit més unitats de burilles: En aquesta categoria només hi participen els equips que fan el circuit curt caminant. A la recollida de dorsals es donaran 2 bosses  a cada equip  perquè hi dipositin les burilles que es vagin trobant pel camí. L’equip que porti més burilles serà el guanyador d’aquesta categoria.

A mode resum es donaran els següents 9 premis:

  • Circuit curt caminant
    • Premi a l’equip que reculli més residus
    • Premi a l’equip que reculli més burilles
  • Circuit curt corrent
    • Premi a l’equip que reculli més residus
    • Premi a l’equip que faci menors temps
    • Premi a l’equip que faci la millor combinació de temps i residus
  • Circuit llarg corrent
    • Premi a l’equip que reculli més residus
    • Premi a l’equip que faci menor temps
    • Premi a l’equip que faci la millor combinació de temps i residus
  • Premi a l’equip que faci el donatiu més elevat

*Penalització de temps: No aportar cap residu en un punt de control/relleu comporta una penalització de 30 minuts a la classificació final de la cursa.

Hi haurà un acte d’entrega de premis als equips al final de la cursa?
No hi haurà cap cerimònia amb podi però si que hi hauran premis per cada classificació. Les puntuacions finals seran publicades a la web al final del dia. 

Què s’entregarà a cada equip guanyador de les diferents categories? Una panera de productes Veritas, una subscripció premiumj a Wikiloc i ampolles de vi d’Albet i Noya.

 

Compartir: